شیوه مطالعه و حل آزمون های آزمایشی و تستی

آزمون های آزمایشی

قبل از آزمون بهتر است چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از آزمون بهتر است چه کارهایی انجام دهیم؟

دوستان من نباید فراموش کنید که آزمون های آزمایشی فقط جنبه آموزشی دارند و رتبه شما در آنها هدف نهایی شما نیست در واقع این آزمون ها شبیه یک کلاس درس هستند و شما باید سعی کنید تا به طور کامل از این کلاس ها استفاده کنید.در کنکور کسی برنده است که از این کلاس درس نهایت استفاده را ببرد.در این مقاله می خواهیم شیوه مطالعه و حل آزمون های آزمایشی و تستی را با هم بررسی کنیم.

رقابت در آزمون ها را به شکل مثبتی دنبال کنید و حتی برای پیشرفت دوستانتان در آزمون ها نیز تلاش کنید قرار نیست که آنها مانع پیشرفته شما باشند.

دقت مطالعه

بسته به اهمیت آزمون آزمایشی و زمانی که در اختیار دارید سرفصل های آزمون را در برنامه روزانه خود قرار دهید و سعی کنید با در نظر گرفتن سرفصل های آزمون تمام منابع مطرح شده برای آن را مطالعه کنید. اما هرگز دقت در مطالعه را فدای این مسئله نکنید به هر صورت بهتر است یک مطلب را دقیق و کامل مطالعه کنید تا آنکه چندین مطلب را بدون توجه و دقت کافی بخوانید. قبل از آزمون حتماً به خلاصه های خود نیم نگاهی بیندازید و مباحث را به طور کلی مرور کنید.

البته به خاطر داشته باشید که شب قبل از آزمون آزمایشی قرار نیست مطلب جدیدی را بیاموزید و یا اصلاً مبحثی را به طور جدی مطالعه کنید بلکه تنها به مرور و تکمیل مباحث بپردازیم بهتر است شب قبل از آزمون ساعت مطالعه خود را کاهش دهید و یک ساعت زودتر بخوابید. صبح به موقع بیدار شوید، ورزش صبحگاهی و دوش کوتاه بعد از بیدار شدن تاثیر زیادی در طراوت و شادابی شما دارد. صبحانه را نیز فراموش نکنید

بسیاری از عوامل هستند که با وجود سادگی و سهولت در اجرا در موفقیت یا عدم موفقیت شیوه ی مطالعه و حل آزمون های آزمایشی و تستی تاثیر دارند.

مرور نکاتی که به ما در بهتر آزمون دادن کمک می کنند:

شیوه ی صحیح تست زنی

شیوه-مطالعه-و-حل-آزمون-های-آزمایشی

در این رابطه ابتدا باید به انواع سوالات در آزمون ها و تقسیم بندی آنها توجه کنیم.

الف) سوالات آبکی: سوالاتی حفظی یا ساده هستند که با یکبار خواندن سریع یا با یک راه حل کوتاه و ساده به پاسخ آنها می رسید.

ب) سوالات گلکاری: سوالاتی که نیاز به راه حل طولانی دارند و در مرحله دوم پاسخگویی خواهند شد.

ج)سوالات سهمگین: سوالات مشکلی که فقط موقعی که وقت اضافه داریم به آنها پاسخ می دهیم.

با توجه به تقسیم بندی فوق شروع به خواندن سریع سوالات می کنیم و در این مرحله سوالات گروه الف را حل و سوالات گروه ب و ج را علامت گذاری می کنیم. پس از پایان این مرحله سوالاتی را که با علامت تیک مشخص شدن حل میکنیم و در صورتی که وقت اضافه داشته باشیم به سوالات سهمگین پاسخ می دهیم

در آزمون های آزمایشی به چند نکته مهم توجه کنید:

اول: احتمال دارد در بعضی از آزمون ها سوالات به نحوی چیده شده باشد که شما نتوانید به چند سوال اول پاسخ دهید در این صورت با حفظ خونسردی این سوالات را علامت گذاری نموده و به سراغ سوالات بعدی برویم.

دوم:در مرحله اول سوالات گروه الف در مرحله دوم سوالات گروه ب و در مرحله سوم سوالات گروه ج را حل کنید و سوالات را به ترتیب دفترچه سوال جواب ندهید بلکه با توجه به توانایی های خودتان سوالات را گزینش کنید. اگر در درس خاصی تسلط بالا دارید می توانید در همان دور اول همه سوالات آن را بدون گذاشتن علامت پاسخ دهید اما مواظب باشید که معطل یک سوال سخت نشوید.

سوم:بهتر است در آزمون های آزمایشی یک استراتژی ثابت برای زدن تست های دروس مختلف داشته باشید. برای مثال همیشه اول از یک درس شروع کنید و بعد به سراغ درس بعدی بروید. این ترتیب ثابت می تواند با ترتیب درس ها در دفترچه آزمون متفاوت باشد. رسیدن به این استراتژی حل سوالات بعد از شرکت در چند آزمون جامع و بر اساس توانایی‌های شما صورت می پذیرد.

چهارم: در صورت کمبود وقت به سراغ دروسی که اهمیت بالاتری( ضریب دروس بیشتری دارند) بروید. اما مواظب باشید سر جلسه آزمون بین دروس مختلف سردرگم نشوید.

پنجم: فقط سوالاتی را پاسخ بدهید که به جواب آنها اطمینان دارید و از اینکه سوالات را به طور شانسی پاسخ دهید جدا بپرهیزید این کار شانسی زدن تست در کنکور قماری است که همواره شما بازنده آن خواهید بود.

عناوین امتحانات هماهنگ کشوری در خردادماه 1402

مطالعه عالی در 8 مرحله برای خواندن مقاله کلیک نمایید

مقالات و نشریه‌های مجموعه مدارس سلام

وسواس مطالعه ، آفتی در کمین دانش آموزان

آیا بارها و بارها یک مطلب را مطالعه می‌کنید؟ آیا همش نگرانید که مطالب مطالعه شده را فراموش کنید؟ آیا وقت مطالعه استرس

دارید و نگرانید؟ آیا با وجود بارها مطالعه، مطالب از ذهن‌تان پاک می‌شوند؟ اگر جواب‌تان مثبت است، باید بگوییم شما دچار

کاهش-اضطراب-دانش-آموزان-در-روزهای-باقی-مانده-تا-کنکور

کاهش اضطراب دانش آموزان در روزهای باقی مانده تا کنکور

توصیه‌های مفید به والدین جهت کاهش اضطراب و استرس دانش‌آموزان در روزهای باقی‌مانده تا کنکور برای کاهش اضطراب دانش آموزان تا روز کنکور محیط خانواده و جو عاطفی حاکم بر آن باید به‌دور از تنش‌های عاطفی و مشاجره باشد.
جهت دریافت اطلاعیه ها و اخبار مجموعه مدارس سلام شماره تماس یا ایمیل تان را وارد کنید